CHAIN magazine, het opiniërende ketenmagazine voor de groente- en fruitketen, krijgt een nieuwe uitgever. Versmarketingbureau STR3TCH bereikte overeenstemming met Vollegrondsgroente.net om per 16 september 2015 de exploitatie en alle rechten van het magazine over te nemen. De eerste uitgave onder de nieuwe uitgever zal medio november 2015 op de deurmat vallen.
Ulko Stoll, samen met Nico Bakker de man achter Vollegrondsgroente.net, is blij met de overname en stelt: “Kennisontwikkeling vindt steeds meer plaats in ketenverband en over sectoren heen. Met Vollegrondsgroente.net, vakblad ‘v/d Grond’ en CHAIN Magazine hebben we een keten brede sectoroverschrijdende activiteitenportefeuille met een grote diversiteit aan informatie en kennis in een breed netwerk waar alle relaties van kunnen profiteren.”
John van de Sluis, mede initiatiefnemer van CHAIN Magazine, is blij dat voor CHAIN een toekomst is weggelegd na ontwikkeling vanuit STR3TCH, en geeft aan dat de journalistieke activiteiten rond CHAIN niet altijd goed te combineren waren met andere werkzaamheden waarin vertrouwelijkheid vaak belangrijk is.
Aan de redactieformule en lezersgroep wijzigt vooralsnog niets. Dat blijft de gehele AGF-keten van veredelingsbedrijven, telers, handelsbedrijven en supermarkten in Nederland. Maurice Wubben, mede-initiatiefnemer en hoofdredacteur sinds het vertrek van mede-bedenker van de formule Roger Abbenhuijs, blijft voorlopig betrokken bij de uitgave van CHAIN als adviseur op het gebied van glastuinbouw-relateerde onderwerpen.